UWAGA

Materiały przedstawione na tej stronie są zaczerpnięte ze strony producenta DCS Word, oraz ze samej gry.
Odnośniki do mediów społecznościowych i informacje na temat zaprzyjaźnionego forum są publikowane za zgodą administratora forum by VladMordock.
Strona ta nie jest częścią forum, wszelkie informacje są autorskie.
Jednocześnie zapraszam do współpracy wszystkich miłośników wirtualnego latania.

Opis Gry

  • Najbardziej realistyczne cyfrowe pole bitwy Free-to-Play.
  • Lataj odrzutowym TF-51 Mustang i Su-25T za darmo!
  • Zawiera bezpłatną mapę Kaukazu o powierzchni 117 000 mil kwadratowych z milionami budynków i drzew.
  • Obejmuje 156 bezpłatnych i w pełni funkcjonalnych systemów uzbrojenia, 105 pojazdów naziemnych, 19 statków i 84 samolotów z kontrolą AI.
  • Dostępne są zarówno ostre, realistyczne, jak i swobodne tryby rozgrywki.
  • Jedyny w swoim rodzaju, opracowany wewnętrznie silnik graficzny, który wygląda niesamowicie od 0 do 80 000 stóp.
  • Zawiera piękną, bezpłatną i bardzo szczegółową mapę regionu Kaukazu obejmującą południowo-zachodnią Rosję i Gruzję.
  • Obejmuje 20 w pełni wyposażonych operacyjnych baz lotniczych, miliony budynków i drzew oraz tysiące kilometrów dróg użytkowych i kolejowych.
  • Najnowocześniejsza grafika z niesamowitym oświetleniem, cieniami i wydajnością.
  • Nowe zapierające dech w piersiach efekty wybuchów, chmur, mgły, ognia i dymu.
  • Stwórz własne misje i kampanie do nieograniczonej rozgrywki!
  • Zawiera generator umożliwiający szybkie tworzenie misji.
  • Ciesz się trybem wieloosobowym z przyjaciółmi, a nawet lataj razem w tym samym samolocie, aby wykonywać misje dla wielu załóg!
  • Kupuj i lataj najbardziej kultowymi samolotami i śmigłowcami z okresu II wojny światowej aż do czasów współczesnych.
  • Interaktywne kokpity z 6 stopniami swobody dla większości samolotów i najdokładniejsze modele samolotów, systemy kabin, czujniki, systemy kierowania i dostępne dźwięki.
  • Ekscytujące nowe samoloty przybywające do DCS World, takie jak F-14 Tomcat, F / A-18C Hornet, F-4E Phantom II, Mi-24P Hind, P-47D Thunderbolt i wiele więcej!
  • Kup dodatkowe mapy o wysokiej jakości, takie jak Normandy 1944 i zakres testów i szkoleń Nevada.
  • Obsługa rzeczywistości wirtualnej.
  • Obsługa wszelkiego rodzaju kontrolerów.
  • Obsługa wielu monitorów
  • Nowości

    Co nas czeka w 2020

    Nowy lotniskowiec coraz bliżej, będzie to prawdziwy hit w DCS. Poprzez animacje pokładową i dodatki jak sala odpraw czy ATC.


    Fani myśliwców pokładowych będą mogli teraz rozwinąć w pełni skrzydła. Tworzenie misji pod tym kontem będzie o wiele łatwiejsze i dające więcej frajdy.

    Interaktywna komunikacja radiowa z lotniskowcem, obejmująca CASE I, CASE II i CASE III, dotycząca operacji lotniczych w każdych warunkach pogodowych warunkach pogodowych.

    Z zapowiedzi na 2020 będziemy mieli oczywiście nowe modele samolotów, ale co może ważniejsze poszerzą nam się tereny.
    Otrzymamy dwie mapy, Falkland Islands Map oraz Syria Map. Różne są opinie na ten temat, ale wiadomo, że pierwsza będzie nastawiona typowo pod lotniskowce.
    Duży akwen wodny z mały wysepkami dla rozgrywania bitew z podtekstem historycznym.



    Trwają prace nad ulepszeniem rdzenia symulatora, nowa wersja 2.5.6 będzie dostępna do testów jeszcze w tym roku.
    Nowa wersja będzie miała poprawione oświetlenie świata, bardziej zrównoważone i lepiej wyglądające z kokpitów.
    Kolejnym ważnym ulepszeniem DCS World w 2020 roku będzie dostarczenie znacznie lepszej pogody i chmur.
    Pierwszym krokiem jest to, że nasz nowy system będzie renderował wiele różnych typów i rozmiarów chmur na wielu warstwach. Chmury te będą miały wpływ na niektóre czujniki i będą synchronizowane w sieci.
    Z ważnych aspektów pracy programistów jest obsługa API Vulcan, szczególnie pod kątem obsługi VR. Poprawie też ulega sztuczna inteligencja AI, żeby była bardziej realistyczna.
    W szczegulności, jeżeli chodzi o np. lot na niskim pułapie czy reakcje na zagrożenia.
    Airfield Air Traffic Control (ATC)
    Kolejnym zadaniem AI, które rozpoczniemy w 2020 roku, jest nowe wdrożenie łączności radiowej ATC na lotniskach.
    W 2020 roku będzie kontynuowana praca nad aktualizacją starszych jednostek DCS World. Obecnie opracowują pocisk ziemia-powietrze SA-5 i pocisk ziemia-ziemia SCUD SS-1 SCUD.

    Na razie to tyle, co zapowiadają na ten rok. Miejmy nadzieję, że te plany się powiodą i będziemy bardziej zadowoleni z naszego symulatora.

    FJ-17



    Otrzymaliśmy coś nowego, myśliwiec piątej generacji, który wzbudza kontrowersje. Zazwyczaj modele powstają na bazie planów prawdziwych maszyn w mniejszym lub większym stopniu.
    Ten powstał z danych publikowanych na necie, dlatego pewne elementy wyposażenia mogą być wymyślone i nie odzwierciedlać prawdziwych systemów i broni.
    Jest on porównywalny do F-16C, chociaż tak naprawdę ma skopiowane systemy z większości znanych nam samolotów bojowych.
    Przez naszych pilotów jest godny polecenia i jak oni twierdzą, że jest skończony model.
    Może to być zaleta, znając perypetie modeli, które po upływie czasu dostają różne systemy pokładowe czy uzbrojenie.


    A-6 Intruder



    Wkrótce po wprowadzeniu Tomcat będzie dodany przez Heatblur A-6 Intruder na razie jako AI, ale trwają pracę nad pełna wersją tego samolotu.

    W międzyczasie Intruder AI odegra kluczową rolę w kampaniach F-14 i zapewnią dodatkowy poziom autentyczności gry i środowiska symulacji. A-6 są projektowane zgodnie z niezwykle wymagającymi standardami, a skanowanie laserowe stanowi podstawę pracy i zapewnia dokładne odwzorowanie kształtu i wymiarów. Dodany będzie także K-6 jako model tankowca z tej epoki.

    Razbam F-15E Strike Eagle Project

    Strike Eagle pojawi się w DCS jako pełnoprawny klikany model. Ten moduł jest rozwijany już od dłuższego czasu, tak długo, że niektóre jego części wymagają aktualizacji do aktualnych standardów jakości, teraz możemy ogłosić, że RAZBAM jest w pełni licencjonowany przez Eagle Dynamics dla DCS.
    Wersja F-15 E, to dwumiejscowy samolot myśliwsko-szturmowy. Tylne stanowisko wyposażone jest w cztery monitory, na których wyświetlać można w dowolnej konfiguracji „ruchomą” mapę, dane z radaru, czujników podczerwieni czy systemów walki radioelektronicznej, a także dane o stanie maszyny i uzbrojenia czy o zagrożeniach i celach. Stanowisko pilota ma trzy tego typu ekrany i wyświetlacz HUD.
    W stosunku do wersji f-15C zwiększono ilość zabieranego paliwa, co poprawiło zasięg maszyny, do 3840 km z trzema zbiornikami podwieszanymi.
    Wersja ta otrzymała nowy radar APG-82(V)1 z anteną z aktywnym skanowaniem elektronicznym (AESA), w miejsce radaru APG-70 wyposażonego w antenę ze skanowaniem mechanicznym.
    Nowa stacja radiolokacyjna charakteryzuję się między innymi większym zasięgiem wykrywania i śledzenia celów powietrznych, możliwością „niemal jednoczesnej” pracy w trybach powietrze – powietrze i powietrze – ziemia oraz rozszerzonymi zdolnościami w zakresie identyfikacji celów powietrznych i naziemnych.
    Maszyny tego typu wyposażone są także w system walki radioelektronicznej EPAWSS (Eagle Passive/Active Warning Survivability System), charakteryzujący się podobnymi zdolnościami, jak systemy walki radioelektronicznej przewidziane dla myśliwców 5. generacji oraz nowy komputer misji.
    Oczywiście ile z tych nowości znajdzie się w wydanym przez Rozbam modelu nie wiemy. Systemy te zostały zainstalowane w 2014 roku w samolotach należących do USAF.
    Poniżej zamieszczam link do pobrania uaktualnionych map.
  • DCS Mapy Download
  • Poprawki F-18

    To poprawki, które zagościły po ostatnim updata. Cały czas trwają prace nad udoskonalaniu tego modelu.
    1. Czyszczenie JDAM i dodawanie nowych funkcji do JDAM
    2. Dodawanie JSOW (już w teście wewnętrznym)
    3. Dodajemy pełną symulację systemów nawigacji GPS i INS
    4. PRECISE tryb wprowadzania punktu drogi
    5. Poprawianie wskazówek HARM
    6. MIDS dla LTWS i TWS
    7. Litening II celowanie pod

    Data: 23/06/19

    Flying School

    Wstęp

    Po ostatnich rozegranych misjach grono kolegów doszło do wniosku, że należy usystematyzować system szkolenia.
    Powstała propozycja opracowania systemu szkolenia oraz odpowiednich procedur, bazujących na tych stosowanych w cywilnym lotnictwie.
    Ponieważ posiadamy już instruktorów z odpowiednimi uprawnieniami. Stworzymy grupę, która będzie się zajmować wszelkimi szkoleniami. Oraz odpowiednią rangę dla instruktorów, oraz kadetów (nazwa do ustalania).

    Data: 15/01/20

    Poradnik dla twórców misji (MM)

    Jako jeden z tworzących misje w tym artykule zaprezentuję wam ogólne zasady, jakimi się wspieramy przy wdrożeniu misji na serwer.
    Poradniki dla MM znajdziecie na serwisie YT - Gildia.org (link w media).


    Od czego zacząć najlepiej od jakiegoś wymyślonego przez siebie scenariusza.
    Na początek nie starajmy się robić cos bardzo dużego, zaczynamy od prostej misji na kilka slotów.

    Misje możemy podzielić na kategorie, z zależności czego mają dotyczyć:

  • A/A - typowe misje na przechwycenie, walka powietrzna. W tym typie misji celem naszym są wrogie maszyny, mogą to być różne typy samolotów. Walczymy przeciwko przeciwnikom komputerowym (AI) jak i ludzkim.
  • A/G - misje skupiające się na celach naziemnych lub nawodnych. Ten rodzaj misji jest typowym dla samolotów szturmowych oraz bezpośredniego wsparcia naziemnego. W misjach tego typu zalecane jest dostawianie slotów eskorty w bardziej rozbudowanych scenariuszach.
  • Rescue - misje polegające na odnajdowaniu i transporcie oddziałów lub zestrzelonych pilotów. Typowe misje wykorzystujące śmigłowce wszelkiego rodzaju. Oczywiście można dołączać samoloty wsparcie i osłony powietrznej.
  • Training - wszelkiego rodzaju treningi. Skupiamy się przeważnie na jednym rodzaju maszyn np. trening szturmowców A10. Misję te mogą być podstawowe lub bardziej zaawansowane.
  • Mieszane - łączymy rodzaje misji. Tutaj panuje dowolność, może to być przykładowo trening z misją A/G i dodatkowo rescue.
  • Misję na serwerze dzielimy według następujących skrótów i kolorów, oznaczenie są wskazówką dla przyszłych pilotów, z jakim rodzajem misji będą mieć do czynienia.

    Typowe oznaczenia:
  • RGN (Range)- inaczej poligon, na którym obowiązują ogólne zasady, ale bez zapisów oraz czasu misji.
  • LRP (Light Role Play) -misje tworzone przez MM z zapisami. Są to luzne misje kierowane przeważnie dla już latających kolegów w celu doskonalenia pewnych już nabytej wiedzy.
  • TNG (szkolenia) - jak sama nazwa wskazuje wszelkiego rodzaju szkolenia, zasady są wyznaczane przez MM.
  • HRP (Heavy Role Play) - misje wymagające dobrej znajomości maszyny oraz zasad panujących na serwerze. Misje dla doświadczonych graczy nietolerujące pomyłek.
  • OTH (Other) -wszelkiego rodzaju spotkania naszej społeczności lub inny rodzaj misji.
  • Wszystkie powyżej wymienione skróty używamy w briefingu, nie mają one bezpośredniego wpływu na tworzenie misji, są tylko informacją. Na której podstawie piloci oceniają czy sprostają postawionym zadaniom.

    Sloty - domyślnie miejsce, które zajmuję pilot chcący uczestniczyć w zaplanowanej misji.


    MM (Mission Maker) - twórca misji.

    Przygotowanie misji nie polega jedynie na jej napisaniu trzeba stworzyć Briefing - plany lotów.

    Briefing

    (przykładowy na zdjęciu)

    Publikacja na forum informująca potencjalnych zainteresowanych, o czym jest dane wydarzenie.
    Zawiera on wszelkie dane dotyczące stworzonej przez nas misji i tylko suche dane bez niuansów misji.
    Podajemy zarys misji, ewentualne cele ograniczając się do podawania przybliżonych pozycji czy liczebności wroga.
    Możemy tez podawać w zależności od rodzaju misji zagrożenia, z jakimi będą mieli piloci do czynienia.

    Przykładowy zapis dla pojedynczej grupy może wyglądać następująco:

    Dodge
    Osłona grupy uderzeniowej A10C 'Uzi'. Jako eskorta trzymacie się wyznaczonego planu, nie reagujecie na kontakty radarowe do momentu spotkania z 'Uzi'.
    Przechwytujemy tylko maszyny bezpośrednio zagrażające grupie uderzeniowej.
    Dodajemy w miarę możliwości mapki oraz zdjęcia z rozpoznania o ile scenariusz misji to przewiduję.

    CombatFlite

    W miarę możliwości korzystamy z programu CombatFlite w celu sporządzania Kneeboard dla pilotów w formie obrazków .jpg.
    Program jest prosty w obsłudze, wystarczy zaimportować plik misji z rozszerzeniem .miz



    Następnie wyszczególnimy odpowiedni lot (ang. flight)

    Klikamy na zakładkę Kneeboard i poprawiamy lub dopisujemy odpowiednie dane. Szczególnie polecam zmianę nazwy danego lotu, program sam dorzuca do nazwy cyfry.

    Klikamy lewy dolny róg 'Generate images' ipodajemy rodzaj pliku wynikowego .jpg lub .png

    Otwieramy folder z zapisem i przenosimy pliki do stworzonego dla naszej misji folderu. Ważne jest pozostawienie folderu Kneeboard pustego w dla plików następnego flightu !

    Na stronie umieszczamy pierwsze zdjęcie z utworzonych kneeboard oraz poprzez jakąś chmurę udostępniamy spakowane wcześniej pliki pilotom. Nadając katalogom nazwy zgodnie z tymi przypisanymi do danego lotu.
    Ważne za darmo
    Żeby zostać MM, nie musimy nic płacić, podstawka symulatora jest bezpłatna. Wystarczy pobrać strony, by zagłębić się w tajniki planowania.
    Na kanale YT gdzie ucieszone są moje poradniki mamy też filmiki z misji. To dla jeszcze niezdecydowanych czy chcą się zająć tworzeniem i lataniem razem z nami na serwerze.

    Lotniskowiec

    Operacje z lotniskowca są trudnym tematem do opanowania. Po pierwsze powstaje zamęt jeżeli nieuregulowany mamy ruch na pokładzie przy większej ilości maszyn w jednej misji.
    Stworzony plan może ułatwić wszystkim kołowanie na katapultę a co za tym idzie cały ruch będzie płynny i bezkolizyjny.
    Gdy na pokładzie mamy parę grup F-18 rozstawienie takiej liczby wymaga osadzenia już na początku pierwszej grupy na katapultach.
    Kołowanie następnej grupy z rampy jest możliwe jeszcze przed startem pierwszych maszyn jednak w kolejności 1 i 3 następnie 2 i 4.
    Taka sama sytuacja występuje jak druga grupa znajdzie się na katapultach. Ważne jest, żeby każdy uczestnik lotów wiedział do której konkretnie katapulty ma podchodzić i jaka maszyna jest przed nim w kolejce.
    Oczywiście nazwy grup będą inne i jeżeli MM (Mission Making) będzie osadzał sloty w pierwszej kolejności to nazwy grup będą odpowiednio np. Blu01 - Enfield itd. Nazwy grup użyte na fotkach są moimi oznaczeniami używanymi do tworzenia misji i są widoczne tylko w edytorze misji.
    Ważne jest, żeby każdy z pilotów zapoznał się z planem lotów i wiedział, jaką pozycje zajmuje na pokładzie. To samo dotyczy lotniska, kolejność startów jest bardzo ważna przy braku kontroli na wieży. A w naszych lotach raczej nie mamy jej tak, że musimy odpowiedni zajmować drogę kołowania, żeby nie blokować grup startujących wcześniej. Pomocą są oczywiście plany lotnisk z zamieszczonymi numerami postojowymi
    Poradniki MM - filmy YT

    Rescue-czyli podjącie piechoty w wyznaczonym terenie.
    Oraz jak postawić radio-latarnie o zasięgu 50nm.

    Data: 24/07/19

    Nasze Misje

    Przedstawiam w tym dziale rozegrane misje, przeważnie będą publikowane odnośniki do rozegranych treningów na serwerze Gildia.org.
    Zamieszczone materiały są wyłącznie mojego autorstwa i zostają opublikowane za zgodą zainteresowanych uczestników danego wydarzenia.

    Hornet Tenening



    Wydarzenie zorganizowane przeze mnie miało na celu nauczenie podstaw obsługi F/A-18 Hornet.
    Przedstawiona maszyna jest typowym myśliwcem pokładowym używanym przez marynarkę USA oraz wiele innych krajów jako wielozadaniowa maszyna przewagi powietrznej.
    W wersji DCS, która latamy nie jest jeszcze w pełni wyposażona w systemy niszczenia celów naziemnych.
    Film z treningu szczególnie polecam adeptom lotnictwa wirtualnego.


    Celem szkolenia było odpalanie samolotu (Cold Start), uruchamianie oraz podstawy obsługi systemów pokładowych maszyny. Szkolenia pod kątem danego typu samolotu odbywają się na naszym forum regularnie.
    W miarę wdrażania się piloci uczestniczą w misjach o dużym poziomie trudności, które stanowią podsumowanie działań na wirtualnym poligonie.
    Oraz sprawiają satysfakcję i dobra zabawę wszystkim uczestniczącym w tych zmaganiach.
    AWACS - Misja Gildia.org
    Iran Annihilation prat 2 - Misja Gildia.org

    Data: 14/08/19

    Eskadra A-10C

    302nd Windfire


    Utworzyłem Eskadre A-10C, która aktywnie będzie działać na serwerach Gildia.org.
    W tym wątku będą poruszane zagadnienia związane z naszą grupa oraz poradniki dla nowych pilotów chcących latać na tej maszynie.

    Odpalanie A10C

    Przynależność do naszej grupy zobowiązuje do udziału w misjach i treningach (oczywiście w wolnym czasie).
    Dla kandydatów organizujemy szkolenia i udzielamy wszelkich porad.

    Podstawy operacyjne A-10C

    1. Uruchamianie samolotu
    2. Tworzenie profili uzbrojenia:
        - tryby zrzutu bomb
        - nastawy czasowe bomb
    3. Zmian kodu lasera
    4. Obsługa radia
    5. Komputer nawigacyjny:
        - numer NET (oznaczenie grupy)
        - wpisywanie Waypoint
        - tworzenie Markpoint
        - przekazywanie Waypoint
        - włączanie SPI
    Wymienione są tylko niektóre z zagadnień, jakimi musi się wykazać członek naszej grupy.
    Wszystko przychodzi z czasem i nie wydaje się później już tak skomplikowane.
    Wymagamy podstaw związanych z lotami takimi jak starty, lądowania i loty w szyku.
    Dlatego należy w pierwszej kolejności trenować wyżej wymienione zagadnienia.

    Przedstawienie sposobu wyświetlania informacji.

    Przedstawiam jak zmienia się HUD w samolocie w zależności od siły wiatru i oczywiście jego kierunku.
    Na wszystkich umieszczonych zdjęciach mamy wiatr boczny z prawej strony samolotu.


    Jak można zauważyć mamy lekkie przesuniecie w kierunku wiatru.




    Celowanie oraz zrzut uzbrojenia wykonujemy na normalnych zasadach, oprócz jednego, jeżeli używamy Auto-lase musimy zwiększać czas odpalenia lasera.
    Zakłada się, że przy wietrze 15m/s zalecane ustawienie to 20 sekund na wysokości 6000ft.
    Korekta dotyczy bomb kierowanych laserem wolno opadających w trybie CCRP.




    Nasze misje

    Najnowsze misje eskadry, rozgrywane na serwerach Gildia.org

    Kampania Wiosenna Prima Aprilis

    Zatoka Perska 09: Desant w Jask

    Data: 01/12/19

    Polska społeczność DCS World

    Masz już doświadczenie z symulatorami lotu albo zaczynasz dopiero zabawę, zapraszam na forum Gildia.org (link w menu).
    Gra jest darmowa, ale zawiera tylko dwa samoloty, co nie przeszkadza, by zagrać online z innymi miłośnikami wirtualnego latania.
    Na forum znajdziesz wszelkie informację odnośnie terminów wspólnych lotów, treningowych. Oraz udzielone zostaną odpowiedzi na tematy techniczne dla początkujących jeszcze nieobeznanych pilotów, w formie czatu czy na Teamspeak.
    Znajdziesz też kilka filmów instruktażowych na kanale YT.

    Oprogramowanie potrzebne do rozgrywek online.

  • Teamspeak Download - wersja CLIENT 64-BIT 3.2.1
  • Digital Combat Simulator Download
  • DCS Simple radio Download
  • (OPCJONALNIE) TacView - narzędzie do analizy przebiegu misji Download
  • (OPCJONALNIE) Lot ATC - narzędzie do kontroli misji czy wręcz samego poligonu. Download
  • (OPCJONALNIE) Paczke malowań Gildi.org- dostęp wyłącznie zarejestrowani urzytkownicy forum, w poscie "Informacje ze sztabu". Dodatkowo możecie skorzystać z poradnika do malowań (na dole strony), lub pisać do mnie na forum (hancer) albo na email: coopgame@gmail.com
  • Data: 27/10/18

    Teatry działań

    DCS: Persian Gulf Map

    Mapa Zatoki Perskiej dla DCS World koncentruje się na Cieśninie Ormuz, która jest strategicznym punktem zaporowym pomiędzy bogatą w ropę Zatoką Perską a resztą świata.

    Otoczony przez Iran na północ i wspierane przez zachodnie ZEA i Oman na południu, jest to jeden z najniebezpieczniejszych punktów na świecie od dziesięcioleci.
    Było to miejsce operacji Modlenie Modli w 1988 r., W którym US Navy zatopił kilka irańskich okrętów wojennych.
    Region obejmuje również rozległe Morze Arabskie, które doskonale nadaje się do operowania lotniskowcami bojowymi i będzie niesamowitym obszarem operacji dla nadchodzących Hornetów i Tomcat.

    Czy to z baz lądowych w Iranie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Omanu, czy z pokładu lotniskowca, mapa Zatoki Perskiej oferuje szeroki wachlarz scenariuszy misji bojowych, aby udowodnić swoją siłę.

    DCS: Normandy 1944

    Mapa DCS: Normandie z 1944 r.
    Koncentruje się na polu bitwy w Normandii we Francji.
    Została stworzona w celu zobrazowania okresu po lądowaniu w D-Day i założeniu kilku sojuszniczych lotnisk w Normandii, aby wesprzeć przełamanie się przyczółka pod koniec czerwca 1944 r.
    Mapa ma wymiary 267 x 348 kilometrów i obejmuje lotniska w Normandii i południowej Anglii.

    Mapa zawiera słynne plaże desantowe D-Day i "Atlantic Wall", toczące się pola Normandii, duże miasta, takie jak Caen i Rouen, porty w Cherbourgu i Hawrze oraz 30 lotnisk.
    Mapa zawiera także wiele pór roku oraz więcej szczegółów i dokładności niż jakakolwiek wcześniejsza mapa świata DCS dzięki wykorzystaniu nowych technologii map.
    Oprócz tego, że jest rozwijany w celu obsługi modułów DCS: World War II, inne moduły od czasów wojny koreańskiej do współczesnej mogą być również używane na tej mapie.

    DCS: NEVADA Test and Training Range

    Zakres testowy i szkoleniowy Nevada (NTTR) ma największą przylegającą przestrzeń powietrzną i naziemną dostępną dla operacji wojskowych w czasie pokoju w wolnym świecie.

    Obszar lądowy NTTR obejmuje symulowane systemy obrony powietrznej, pozorowane bazy powietrzne i kilka zakresów docelowych.
    NTTR był również używany do testów jądrowych.

    Dziś jest domem dla RED FLAG i innych ćwiczeń wojskowych, które obejmują kraje z całego świata.
    Mapa NTTR dla DCS World 2 obejmuje Nellis AFB, Creech AFB i niesławne Groom Lake AFB (aka Area 51).
    Ta mapa obejmuje także miasto Las Vegas, międzynarodowe lotnisko McCarran i zaporę Hoovera.

    Data: 10/09/18

    Frazeologia lotnicza

    Tłumaczenie zwrotów używanych w lotnictwie wojskowym, bazowanie na BREVITY Multiservice Brevity Codes z roku 2002. Wyrazy, które staramy się używać w naszych lotach jeżeli podczas nich mamy możliwość korzystania z ludzkiego AWACS (Airborne Warning and Control System).
    • Abort - zaprzestanie działań
    • Ajax - Strefa lądowania / odbioru jest wolna od zagrożeń.
    • Alpha Check - Wniosek / potwierdzenie namiaru i zasięgu od samolotu do opisanego punktu.
    • Angels - wysokość przyjaznego samolotu.
    • Arizona - brak uzbrojenia ARM.
    • (weapon) AWAY - odpalenie danego typu rakiety.
    • Bandit - wrogi samolot.
    • Bingo - stan paliwa potrzebny do powrotu.
    • Beam - bandyta odchodzi w prawo lub w lewo pod kontem 90' .
    • Bird - przyjazny pocisk ziemia powietrze.
    • Birddog - zapytanie o jednostki nawodne.
    • Blind - brak kontaktu wzrokowego z przyjazną pozycją samolotu/ziemi.
    • Bogey - radar lub wizualny kontakt lotniczy, którego tożsamość nie jest znana.
    • Bogey Dope - pytanie o najbliższy wrogi obiekt (BRAA).
    • BRAA - namiar, zasięg, wysokość i aspekt celu, w stosunku do określonego przyjaznego statku.
      Rysunek poniżej. Przykładowy komunikat BRAA - AWACS - “Uzi 1-1, Magic, BRA 100 for 60 at 500 feet, hot, 2 ship type MiG-29”


    • Break(Direction) - zwrot o 180' w daanym kierunku, manerw obronny.
    • Break Away - natychmiastowe odzielenie od tankowca.
    • Brevity - Wywołanie dyżurujące wskazujące częstotliwość radiową staje się nasycone, zdegradowane lub zacięte, a następnie muszą nastąpić dalsze transmisje.
    • Broke Lock - wywołanie doradcze dotyczące utraty radaru / IR lock-on.
    • Buddy Lock - zalokowanie sojuszniczego samolotu, zwykle jest to odpowiedź na Buddy Spike.
    • Buddy Spike - gdy przyjacielski samolot lokuje nas "na twardo".
    • Bugout - wycofanie sie z zaangażowania np. ataku bez zamiaru powrotu.
    • Bullseye - punkt odniesienie do podawania namiarów.
    • Buster - wzywa do przelotu z maksymalną prędkością (military power).
    • Buzzer - zakłócenia w komunikacji elektronicznej.
    • CAP - bojowy patrol powietrzny.
    • Cutoff (nazwa grupy) - wezwanie do podania namiarów na grupę.
    • Check (number, left/right) - zwrot o ilość stopni w prawo lub lewo i utrzymanie kierunku.
    • Chick - przyjacielski samolot.
    • Clean - Brak celów w zasięgu przechwycenia.
    • Cold - wrogi samolot lub teren nie będzie nas angażował.
    • Closing - zmiejszenie separacji.
    • Comeback - odwrócenie kursu.
    • Continue - kontynuuj obecny manewr bez zgody na zaangażowanie.
    • Defensive - przejście do obrony przed zagrożeniem z powietrza.
    • Defending (kierunek) - przejście do obrony przed zagrożeniem z lądu.
    • Father - TACAN na lotniskowcu.
    • Feet Wet/Dry - przelatuję nad woda/ lądem.
    • Flank - Aspekt kontaktowy stabilizowany pod kątem od 120 do 150 stopni od ogona lub od 30 do 60 stopni od kąta nachylenia.
    • Flash (system) - tymczasowo aktywuj określony system w celu identyfikacji.(IFF/afterburner/flare/chaff/etc.)
    • Flow (kierunek) - wezwanie do lotu w określonym kierunku.
    • Fox:
    • One - półaktywny pocisk radarowy.
    • Two - pocisk kierowany na podczerwień.
    • Three - aktywny pocisk radarowy.
    • Furball - wrogi i przyjazny samolot obok siebie, wywołanie opisowe.
    • Gate - informacyjne wezwanie do latania tak szybko, jak to możliwe, za pomocą dopalacza.
    • Gorilla - duża siła nie określonych sił i formacji.
    • Grandslam - wszystkie wrogie jednostki w obszarze zestrzelone.
    • Group - dowolna liczba statków powietrznych w obrębie 3 NM od siebie.
    • Heavy - grupa która zawiera więcej niż trzy obiekty.
    • High - cel pomiędzy 25 a 40 tys Ft.
    • Hostile - wrogi samolot.
    • Hot - gdy kontakt powietrzny jest zwrócony przodem do nas (przeciwieństwo do Cold).
    • Hotdog - informacja, że przyjazny samolot zbliża się lub znajduje się w określonej odległości od suwerennej przestrzeni powietrznej.
    • Locked - zalokowanie celu na radarze.
    • Low - cel poniżej 10 tys Ft.
    • Maddog - odpalenie AIM-120/AIM-54 w trybie bore/visual.
    • Marking - przyjazne samoloty wypuszczaja smugi kondesacyjne.
    • Marshal - polecenie ustawienia się na holdingu w określonym punkcie.
    • Medium - cel pomiędzy 10 a 25 tys Ft.
    • Merge - informacja że wszystkie jednostki znajduja sie w tej samej strefie wizualnej.
    • Midnight - informacja że Awcas jest nie dostępny.
    • Mother - lotniskowiec.
    • Mud - na RWR zagrozenie z ziemi (typ i kierunek).
    • Music - zakłucanie radaru.
    • Naked - brak wskazań na RWR.
    • New Picture - zmiana obrazu taktycznego, zastepuje wszystkie dotychczasowe wyznaczenia celów.
    • No Factor - brak zagrożeń.
    • No Joy - brak kontaktu wzrokowego z celem lub punktem orientacyjnym (przeciwieństwo Tally).
    • Padlocked - wezwanie do nie stracenia celu ze wzroku.
    • Paint - kontakt radarowy grupy celów.
    • Picture - prośba o podanie informacji lotniczych istotnych dla misji w formacie Bulseye.
    • Pitbull - przejście pocisk AIM-120/AIM-54 w tryb aktywny.
    • Playmate - współpracujące samoloty.
    • Playtime - czas pozostały do spędzenia w obszarze.
    • Popeye - przelot w obszarze o zmiejszonej widoczności.
    • Push - przejdz na podaną częstotliwość.
    • Raygun (Position/Heading/ Altitude) - Prośba o odpowiedź "BUDDY SPIKE" od przyjaznego samolotu spełniającego te parametry. (W praktyce lokujemy jakiś cel na twardo i pytamy się na ogólnym kanale "Raygun + pozycja").
    • Roger - wskazuje odbiór transmisji radiowej; nie oznacza zgodności ani reakcji.
    • Sandwiched - samolot znajdujący sie pomiędzy przeciwnymi maszynami.
    • Sunrise - informacja że Awcas jest ponownie dostępny.
    • Scramble - startuj tak szybko, jak to możliwe.
    • Snake - wezwanie do oswietlania celu IR.
    • Snap - Zapytanie o BRAA do określonej grupy z zamiarem jej przechwycenia.
    • Spike - wrogi samolot lokuje mnie na twardo na RWR.
    • Winchester - brak uzbrojenia.

    INFO

    Kolorem czerwonym oznaczono wyrażenia podstawowe, które warto na początek przyswoić.

    Kolor zielony odnosi się do komunikatu rodzaj zagrożenia jest podawany na końcu wiadomości BRAA.
    Komunikat BRAA jest w formie: namiar/odległość/wysokość/rodzaj zagrożenia (Bearing, Range, Azimuth, Aspect).
    Wiadomość ta jest podawana w formie skróconej same liczby.

    Tłumaczenie może być trochę obrazowe, ale chodzi o przyswojenie sobie zwrotów i zrozumienie ich. Oczywiście podczas naszych lotów używamy też ojczystego języka, jednak korzystanie z tej frazeologia daję większy realizm podczas lotów. Wszelkie uwagi przesyłać na maila: irek3002@gmail.com

    Data: 08/11/19

    TACAN

    Tactical Air Navigation

    Umożliwia pomiar odległości i kierunku do radiolatarni systemu, pracującej na podobnej zasadzie jak w systemie DME, w pasmie częst. 960–1215 MHz; przy zasięgu do 370 km, pomiar odległości jest obarczony błędem nie większym niż 600 m, a pomiar kierunku błędem do 2°; radiolatarnie systemu TACAN współpracują z wszystkimi urządzeniami zapytującymi DME.
    DME (Distance Measuring Equipment) czyli radiowa pomoc nawigacyjna umożliwiająca pomiar odległości między samolotem a stacją naziemną. Działa w systemie odzewowym – czyli stacja naziemna odpowiada na wywołanie urządzenia w samolocie. Przez pomiar czasu przekazania sygnału określa się odległość rzeczywistą.

    Przykładowe wykorzystanie TACAN w DCS.

    Lider ustawi swój TACAN na określony kanał, 11Y w tym przypadku. Nr 2 i następne, muszą dodać 63 do tego numeru pierwszego to daje 74 (11 + 63) dla nr 2, 3 i 4. Po skonfigurowaniu TACAN, wszyscy otrzymają odczyt odległości do numeru pierwszego. Sam numer 1 otrzyma odczyt do najbliższego emitera, to jest nr 2 w tym przykładzie. Jeśli nr 2 zmieni swój TACAN, numer jeden będzie miał odczyt trójki, ponieważ od tego momentu jest najbliższy (i najsilniejszy) emiter TACAN dla swojej konfiguracji.
    Wszystkie samoloty są w lini, i wszystkie mają konfigurację w kierunku nr 1. Nr 1 ma konfigurację 104Y. Pozostali ustawiają 41Y (104-63), i wszyscy otrzymują odczyt w kierunku nr 1. Sam numer 1 otrzyma odczyt w kierunku nr 2, ponieważ jest to najbliższy emiter.
    TACAN można ustawić maksymalnie na 126, dlatego dla wyższych wartości należy odejmować 63.

    Róża kierunków

    W tle mamy obrazek prezentujący kierunki wyznaczane przez domyślny punkt na mapie zwany BULLSEYE.
    Jest to umowny punkt, który można dowolnie umieścić podczas planowania misji. Ma on na celu zmylenie przeciwnika co do naszych pozycji w razie przechwycenia wiadomości radiowych.
    Domyślnie punkt ten umieszczany jest przez MM (Mission Maker) na pierwszym punkcie trasy lotu (waypoints).
    Może być on umieszczony w dowolnym miejscu mapy na lądzie czy na wodzie.
    W DCS raczej nie stosuje się przekazywania pozycji względem Bullseye, tylko bezpośrednio względem naszego położenia na mapie.
    Jeżeli skierujemy zapytanie do AWACS w formie "Picture", on odpowie nam o położeniu ewentualnych celów względem Bullseye.
    Zapytanie Bogey Dope, odnosi się do najbliższego celu i podawane jest bezpośrednio względem naszej pozycji. Ten komunikat należy urzywać, jeżeli nie potrafimy określać pozycji względem Bullseye.

    INFO - BRAA vs Bullseye and when to use it...

    Na podstawie "Ogólne wytyczne dotyczące wniosków załóg statków powietrznych o informacje dotyczące przeciwników."

    Jeśli załoga samolotu zażąda PICTURE, bez żadnych innych uwag modyfikujących, GCI zareaguje pełnym obrazem taktycznym, używając standardowego formatu bullseye, oznaczonego etykietą, jeśli to możliwe, oraz wszystkich odpowiednich wypełnień / ID.

    Jeśli załoga samolotu zażąda BOGEY DOPE, AB / WD odpowie odpowiednikiem BRAA (z wypełnieniami, ID) do najbliższej grupy.

    Jeśli załoga samolotu zażąda SNAP (nazwa grupy / znak wywoławczy statku powietrznego), odpowiedź GCI będzie identyczna z odpowiedzią BOGEY DOPE. SNAP może być użyty do zażądania BRAA do wrogich lub przyjaznych sił. Jedyną inną różnicą pomiędzy SNAP i BOGEY DOPE jest to, że BOGEY DOPE jest po prostu żądaniem informacji, a SNAP przekazuje załogom samolotów zamierzającym zaatakować / dołączyć do przywołanej grupy / samolotu.

    Jeśli załoga samolotu wymaga wektora do geometrii przechwytywania przebiegu kursowego w określonej grupie, załoga samolotu zażąda CUTOFF (nazwa grupy). W takim przypadku GCI zareaguje najpierw na wektor odcięcia, a następnie na BRAA (z wypełnieniami, ID) do określonej grupy.

    Róża kierunków - Download

    Obrazki z Airshow

    Fotki: hancer, CC BY-NC 2.0 by VladMordock

    Filmiki z pokazów

    Macie jakieś ładne fotki z pokazów, pisać do mnie na forum, z checią umieszcze na stronie

    Data: 26/10/18

    Filmiki/Poradniki

    Moje loty

    Tomahawk Fun

    Desert Sands

    Poligon part 1

    Poligon part 2

    DCS-Poradniki

    Simple Radio Standalone

    Malowania

    Odpalanie AV-8 Harrier

    Odwiedzając nasz serwer nie będziesz już sam w świecie DCS World.Własny serwer z licznymi celami i lotniskowcem z systemem LSO. Misję online w gronie wyjadaczy oraz początkujących pilotów. Samoloty myśliwskie, szturmowe oraz śmigłowce wszystko na jednym unikatowym serwerze. Miły klimat i pomocne forum zaprasza wszystkich początkujących, jak i zaawansowanych pilotów wirtualnych.